Produkcja dla kolejnictwa

Toczenie
Sworznie, korpusy, tuleje, śruby, króćce, obrabianie odlewów korpusów, pierścienie , gniazda, opory, strzemiona, koła pompy, koła wału, wieszaki.
Frezowanie
Płyty, wsporniki, śruby, wahacze, krzywki, ramy, belki.
CNC + Spawanie

Szafy wysokiego napięcia, skrzynie akumulatora, wahacze, mocowania, wsporniki, podesty, podesty kabin, stelaże obudowy, stelaże ruchome.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że produkcja detali dla tego sektora jest bardzo wymagająca ze względu na zagrożenia wynikające później z sytuacji nieprzewidzianych, dlatego też odpowiednia certyfikacja, oraz zapewnienie jakości usługi są dla nas kluczowe.


W związku z powyższym, kontrola, badania i dokumentacja są regularnie prowadzone przez wewnętrzny personel nadzoru.

Dzięki wysokiej jakości spawania elementów dla sektora kolejnictwo, produkcja nawet najbardziej skomplikowanych części składowych jest dla naszego wykwalifikowanego personelu po prostu kolejnym elementem usługi do wykonania na najwyższym poziomie.

Nasze realizacje
_MG_0442
_MG_0448
_MG_0451
_MG_0457
_MG_0474
_MG_0466
_MG_0470
_MG_0476
_MG_0478
_MG_0484
_MG_0487
_MG_0495
_MG_0504
_MG_0512
_MG_0514
_MG_0565
Certyfikat CL2
EN 15085-2 CL2

Doświadczenie oraz wiarygodność firmy FEMET potwierdzają oba certyfikaty, EN 15085 i PN-EN 15085-2.

Przez wzgląd na dokładnie opracowany system zarządzania oraz wysoko kwalifikowany personel nadzoru, jesteśmy w stanie spełnić wymagania dotyczące jakości oraz świadczyć usługi dla branży kolejnictwo, w której bezpieczeństwo pasażerów bywa ważniejsze niż jakość samej usługi.

Zarówno certyfikacja jak i badania są dla nas szczególnie istotne. Dlatego też każda firma, z którą współpracujemy otrzymuje certyfikaty EN 15085 oraz PN-EN 15085-2 do wglądu.

Jest to nasze zapewnienie, że spawanie pojazdów szynowych, ich elementów oraz innych wyrobów wykorzystywanych w konstrukcji pojazdów szynowych, spełnia wszystkie wymagania konstrukcyjne.

System ISO

Proces i zapewnienie jakości spawania nie jest łatwe do sprawdzenia. Tworzenie wysokiej jakości spoin bez wad wymaga wyspecjalizowanego kierownictwa, wykwalifikowanego personelu i procedur, które wykraczają poza to, co większość firm uwzględnia w swoich systemach jakości, takich jak ISO 9001.

Wdrożony System Zarządzania ISO 3834 i wymagania PN-EN 15085 zapewniają państwu:

  • przejrzystość dokumentacji oraz niezbędne atesty,
  • klasyfikację dostawców materiałów,
  • sprawdzanie realizacji na każdym etapie produkcji.
ISO 9001:2015
Co nas wyróżnia?

Możliwość wprowadzenia modyfikacji na różnych etapach produkcji

Przy wieloseryjnych lub długoterminowych projektach możliwość rezerwacji mocy produkcyjnych

Seria próbna

Szybka wycena:
Prześlij treść zapytania na adres:
Skontakuj się z naszym doradcą:
lub
Jesteśmy dostępni, śmiało napisz do nas
Odpowiadamy w przeciągu 24 godzin roboczych

Produkcja części składowych dla kolejnictwa

Przemysł kolejowy jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu na świecie. Efektywność kosztowa, niezawodność i bezpieczeństwo to najważniejsze wymagania, jeśli chodzi o infrastrukturę transportową. W miarę jak pociągi stają się coraz większe i szybsze, rosną też wymagania produkcyjne stawiane całej infrastrukturze, w tym szynom.

FEMET nadąża za tymi zmianami, oferując w Polsce i Europie usługi spawalnicze, które spełniają indywidualne wymagania kolejnictwa – od spawania szyn po produkcję detali dla tego sektora oraz kompleksowe rozwiązania serwisowe dla pojazdów szynowych i ich składowych.

Czym jest norma kolejowa EN 15085 i PN-EN 15085?

Ze względu na zmiany w przepisach narodziła się potrzeba zaktualizowanego standardu spawalniczego. Skutkiem było opublikowanie zestawu norm EN 15085 zatytułowanych „Kolejnictwo – Spawanie pojazdów szynowych i ich części składowych”, których certyfikaty powinni posiadać wszyscy producenci pociągów, producenci komponentów do pociągów oraz dostawcy usług spawalniczych, firmy naprawiające pociągi.

Certyfikacja firmy FEMET - normy EN 15085 oraz PN-EN 15085-2

EN 15085 to norma towarzysząca spawaniu, w szczególności produkcji elementów dla pojazdów szynowych, normalizująca jakość i bezpieczeństwo spawania pojazdów szynowych i ich części składowych.
Norma EN 15085 odpowiada za kwalifikację wymagań dla kolejowych zakładów spawalniczych, które podzielono następująco:

  • kwalifikację wg poziomu – CL1, CL2, CL3: tak by odpowiadały odpowiedzialności wykonywanych elementów i spawania pojazdów szynowych,
  • kwalifikację wg obszaru działalności firmy: projektowanie (D), wytwarzanie (P), naprawa (M), zakupy i dostawa (S).

Spawanie norma 15085 - nowe konstrukcje

PN-EN 15085-2 odpowiada za nowe konstrukcje, oraz przebudowę i naprawę pojazdów szynowych i ich części składowych w zależności od klasy wykonania spoin. Warto też zaznaczyć, że norma EN 15085-2 certyfikuje nie tylko zakłady zajmujące się spawaniem, ale także organizacje zajmujące się projektowaniem i dystrybucją spawanych komponentó.
Firma FEMET świadczy usłygi w zakresie wykonywania nowych konstrukcji, przebudowy i naprawy pojazdów szynowych i ich części w oparciu o Poziom CL2.

Nasz system zarządzania stworzyliśmy w myśl wymagań dotyczących wiarygodności usług, a także jakości i certyfikacji spawania oraz wytwarzania elementów metalowych, dzięki którym nasz zakład spawalniczy jest zobligowany do zapewnienia właściwej kontroli podczas całego procesu realizacji wyrobów.

Dzięki wdrożeniu szeregu procesów jakościowych w biurze, jak i na produkcji, zarówno jakość spawania, projektowanie i wytwarzanie części do pojazdów szynowych oraz kontrola usług i nadzorowanie (od etapu projektowania do końcowego spawania części), spełniają wszelkie wymagania dotyczące certyfikacji EN 15085.